Τρίτη 22 Ιουλίου 2008

Μύθοι, Φενάκες, Αλήθειες και Στοιχειά για τις Γυναίκες. (Τα αυτονόητα)

1. Η χειραφετημένη γυναίκα δεν οφείλει να είναι η super woman, τουτέστιν η καλλονή, η άψογη νοικοκυρά, η τέλεια σύζυγος, η εξαιρετική μάνα, η επιτυχημένη καριερίστα, η πρόθυμη ερωμένη, όλα σε πακέτο του ενός. Οφείλει να προσδιορίσει το ρόλο της στον τομέα που αποφασίζει ότι για εκείνην έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα. Φιλοδοξίες συνδυασμού όλων καταλήγουν είτε σε παταγώδη αποτυχία είτε σε φυσική και ηθική εξόντωση.

2. Άντρες και γυναίκες, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού έχουν εξίσου ισχυρή libido και είναι εξίσου προσανατολισμένοι στο σεξ. Όσοι και όσες δεν το παραδέχονται ψεύδονται.

3. Η ηθική γυναίκα δεν είναι αυτή η οποία δεν ενδίδει στο σεξ. Η ηθική ενός ατόμου δεν καθορίζεται από συγκεκριμένο ανατομικό σημείο στο σώμα κανενός.

4. Η χειραφετημένη γυναίκα δεν είναι η γυναίκα που πάντα ενδίδει στο σεξ, προσπαθώντας να αναμετρηθεί σε μια ανταγωνιστική με το αρσενικό κοινωνία στο ρόλο του κυνηγού. Η επιλογή ερωτικών συντρόφων δεν προσδιορίζεται για κανένα από τα δύο φύλα από στατιστικό πίνακα σεξουαλικών εμπειριών βάσει ποσοτικών αρχών. Καθορίζεται καθαρά από την επιθυμία και ποιοτικά κριτήρια.

5. Η ηθική γυναίκα, η οποία επεισέρχεται σε ερωτική σχέση με άτομο παντρεμένο, δεν είναι σε καμία περίπτωση αυτή, η οποία αυτοβαυκαλιζόμενη στην αρχή του «ους ο Θεός συνέζευξεν άνθρωπος μη χωριζέτω», δέχεται να παίζει το ρόλο της σκαιώδους ερωμένης χωρίς να διεκδικεί το αντικείμενο του πόθου της, εάν όντως είναι ερωτευμένη με το πρόσωπο αυτό, και εάν με τη σύζυγο του εραστή της δεν τη συνδέει φιλία.

6. Ηθική γυναίκα είναι αυτή η οποία σέβεται τον άντρα ή τον εραστή μιας φίλης της.

7. Η χειραφετημένη γυναίκα δεν είναι αυτή η οποία στηρίζει τη χειραφέτησή της στο εισόδημα του συζύγου της.

8. Γάμος χωρίς αίσθημα με άτομο πλούσιο είναι εκπόρνευση και για τα δύο φύλα.

9. Επιτυχημένη γυναίκα δεν είναι η παντρεμένη γυναίκα, αλλά ούτε και η γυναίκα καριέρας με το υψηλό εισόδημα.

10. H φεμινίστρια δεν είναι η αντιθηλυκή γυναίκα.

11. Θηλυκή γυναίκα δεν είναι η σιλικονούχα γυναίκα.

12. Η έξυπνη γυναίκα δεν είναι αυτή η οποία ακολουθεί «τη συνταγή της γιαγιάς στο τύλιγμα» και στη χειραγώγηση του άνδρα. Το «άπαρτο αρσενικό που δεν ενδίδει» είναι ο συνήθης μύθος που ο Έλληνας άνδρας χρησιμοποιεί για να αποφεύγει σκοπέλους. Ενισχύεται περισσότερο απ’ την παρατήρηση και εμπειρία με γυναίκες που χρησιμοποιούν τα παραδοσιακά τεχνάσματα της γιαγιάς. Σε κατάσταση πολέμου, τα τεχνάσματα απαντώνται πάντα με τεχνάσματα και οι άνδρες σήμερα είναι πολύ περισσότερο ενημερωμένοι για γυναικεία ψυχολογία απ’ ό,τι στον καιρό της γιαγιάς μας.

13. Είναι αλήθεια ότι οι Ελληνίδες γυναίκες χρησιμοποιούν στην πλειοψηφία τους τεχνάσματα στην προσέγγιση του αρσενικού.

14. Είναι αλήθεια ότι οι Έλληνες άνδρες βρίσκουν ερείσματα και πατούν σ’ έναν φαλλοκρατικά δομημένο κώδικα αξιών που τελικά τους βολεύει. Παρατηρείστε τα διαζύγια: Σπανίως άνδρας στατιστικά θα χωρίσει με μια γυναίκα, ακόμη κι αν έχει ταυτόχρονα 100 παράλληλες σχέσεις. Οι περισσότεροι διαζευγμένοι άνδρες είναι αυτοί που η γυναίκα τους έκανε πρώτη αίτηση διαζυγίου.
____________________________________________

© Eλένη Καλλιανέζου, Vejen 22 Iουλίου 2008

buzz it!

16 σχόλια:

b|a|s|n\i/a είπε...

αυτονόητα για μένα είναι να μην υπάρχουν ρόλοι. πέρα από την ανατομία που κάνει διαφορετικά τα δύο φύλλα, ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί να υπάρχουν ρόλοι. και ποτέ μου δεν κατάλαβα, αν το δεις στην ψυχρή του λογική, η διαφορά αυτή σε ένα όργανο, να διαμορφώνει τόσους ρόλους και τόσες παραλλαγές αυτών.
στην τελική ο ένας ουρεί όρθιος και η άλλη καθιστή. ε και; και οι δύο αφοδεύουν καθιστοί. τόσο απλά.

Βάσκες είπε...

Το γεγονώς πως δεν υπάρχει κανένα βιολογικό "πεπρωμένο" το οποίο να καθορίζει ρόλους δεν σημαίνει πως δεν πρέπει (ή γίνεται να μην) υπάρχουν ρόλοι.

Τα διάφορα "δεν" του ποστ απλώς αρνούνται συγκεκριμένα στερεότυπα γιατί αυτά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Οι ρόλοι είναι αναγκαίοι και αναπόφευκτοι.

Υπάρχουν όμως ρόλοι και ρόλοι. Υπάρχουν ρόλοι ζουρλομανδύες και ρόλοι κοστούμια.

Θα προτιμήσω τους δεύτερους.

b|a|s|n\i/a είπε...

να διευκρινίσω, ρόλους ανωτερότητας και ρόλους κατωτερότητας. που απλά δημιουργούνται από το πώς ουρεί ή συνουσιάζει/εται ο καθείς

Αστερόεσσα είπε...

Τίποτα απ' τα προαναφερθέντα στην ανάρτηση δεν αποτέλεσε για εμένα προσωπικά δίλημμα.
Τα θέματα όλα ήταν για μένα ειλημμένα από πολύ τρυφερή ηλικία.
Δεν προβληματίστηκα ποτέ αν πρέπει να γίνω σύζυγος. Προβληματίστηκα αν θέλω να γίνω μητέρα.
Τα τσιτάτα ήταν πάντα έξω απ' τη λογική μου.

Εκεί πέρα στον κόσμο όμως τον "πολιτισμένο", όπως παρατηρώ, δε δύναται κάποιος να ξεχωρίσει πλέον το γκέκα του απ' την ανηψιά του. Εντούτοις, τα πάντα είναι τόσο απλά! Χάνονται όλοι σε μια εμφυτευμένη έξωθεν δεοντολογία ενδεδυμένη με ιδεολογία φθηνή και καθ' όλα υποκριτική.

tovenito είπε...

και τα δύο φύλα έχουν πράγματα στα οποία το ένα ή το άλλο είναι ριγμένα και στα οποία το ένα ή το άλλο υπερτερούν.
και διαφωνώ ότι ο κώδικας αξιών είναι τόσο φαλλοκρατικός στο σήμερα.
πχ. ποτέ ο πατέρας δεν παίρνει την επιμέλεια των παιδιών. δεν γράφει πουθενά ότι μόνο η γυναίκα είναι αξιότερη στην ανατροφή
αν ένας άντρας δεν πάει στρατό, στιγματίζεται για όλη του τη ζωή. το ίδιο του το κράτος του στερεί το δικαίωμα στην εργασία και την ελεύθερη μετακίνηση.
κανείς δεν αντιδρά στη θέα δύο γυναικών ομοφυλόφιλων (μη σου πω επιδοκιμάζουν κιόλας!). στους άνδρες κατακραυγή.
έτσι πρόχειρα μου ήρθαν αυτά στο μυαλό, σαν συμπλήρωμα στις αδικίες έναντι των γυναικών

takis είπε...

Nomizo oti ta exeis ola:
Xeirafetimeni,
me isxyri libido,
ithiki,
petyximeni,
feministria,
thyliki,
exipni,
fysika ellinida !
( giati...χρησιμοποιούν στην πλειοψηφία τους τεχνάσματα στην προσέγγιση του αρσενικού!!..)

gia plousia mono den xero.....

An den eisai, ti na ginei... kaneis den einai teleios !

Ase, meneis kai sto xorio..gamoto..

Stamatao edo giati tha vro kai alla kousouria!...

Αστερόεσσα είπε...

Είναι ΓΕΛΟΙΟ! Όλα αυτά θα έπρεπε να είναι λελυμένα για όλους!
Kι όμως, μπαίνουμε σε μια λογική Νηπιαγωγείου, να αναλύουμε και πάλι τα ευκόλως εννοούμενα!


Πόσες αράδες ακόμη, πόσα βιβλία και πόσα blogs, πόσες μελέτες και στατιστικές για νήπια; Κι εμποδιζόμαστε να πάμε στο παραπέρα, γιατί θα πρέπει και πάλι να πούμε σε όλα τα παιδάκια "Όχι το χεράκι στη πρίζα! Τζιζ!"

ΕΛΕΟΣ!


Ας το δούμε το θέμα πιο ψύχραιμα, για το πόσο φαλλοκρατική μπορεί να είναι η Ελλάδα στην πλειοψηφία της σήμερα. Δέχομαι ότι υπάρχει καλή διάθεση απ' τους άντρες "να βοηθήσουν" τη γυναίκα στον "πολλαπλό ρόλο". (Αν και ο όρος "βοηθώ" κρύβει πολλές παγίδες. Δε μου αρέσει η εικόνα της Μαίρης Παναγιωταρά και δε θα σπεύσω να αποκαλέσω τους άνδρες "σωβινιστικά γουρούνια".

Πάμε σε παραδείγματα: Διαζευγμένος άνδρας εν Ελλάδι με παιδί, συνεχίζει κανονικά τη ζωή του.
Διαζευγμένη γυναίκα εν Ελλάδι με παιδί, συνεχίζει να έχει ιδιωτική ζωή, όταν οι περισσότεροι άνδρες μόλις ακούσουν για ύπαρξη παιδιού, δε θα βγουν ούτε ραντεβού μαζί της, από φόβο μην την "κουκουλωθούν"; Αληθές ή ψευδές;

Αστερόεσσα είπε...

@ tovene592, θεωρώ ότι το αστικό δίκαιο στην Ελλάδα, θα πρέπει να τροποιηθεί επιτέλους!
Έχω δει πετυχημένα παραδείγματα στην πράξη, όπου στα παιδιά π.χ. των διαζευγμένων υπήρχε κοινή επιμέλεια.
Αλλά εδώ σε πολλούς διαζευγμένους υπάρχει ΑΚΟΜΗ πρόβλημα συνεννόησης των δύο πρώην σε θέματα γελοία.
Υπάρχει π.χ. πρόβλημα ακόμη, στο αν θα παρουσιάσουν στα παιδιά την καινούργια τους σχέση, λες και τα παιδιά θα πρέπει να μεγαλώσουν με το πρότυπο ότι διαζευγμένος γονιός = μονήρης γονιός.
Οι μητριές και οι πατριοί είναι ακόμη "οι κακοί" της ιστορίας, όμοια όπως η μητριά της Χιονάτης και ο πατριός του David Copperfield στο Dickens.

Η πλειοψηφία των Ελλήνων πιστεύει ΑΚΟΜΗ ότι τα παιδιά των διαζευγμένων ρέπουν στο έγκλημα και τα ναρκωτικά (αγνοοώντας ακόμα και στατιστικές κέντρων αποτοξίνωσης και επανένταξης πρώην χρηστών, όπου η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών προέρχεται από νορμάλ οικογένειες κι από ανώτερα οικονομικά στρώματα).

Αυτά είναι επίσης στοιχειώδη. Πότε θα πάψει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ο κόσμος να εθελοτυφλεί ή να βολεύεται σε εύκολες απαντήσεις passe-partout για όλα τα θέματα;

Αστερόεσσα είπε...

Nα το πηγαίναμε κι ένα βήμα παραπέρα;

Αληθές περιστατικό: Δύο ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Δυο άνδρες και δύο γυναίκες.
Η μία εκ των γυναικών απέκτησε παιδί με τον ένα εκ των ανδρών.
Τα ζευγάρια συμβίωναν και το παιδί μεγάλωσε και με τους 4. Ήταν καθ' όλα ισορροπημένο και ετεροφυλόφιλα προσανατολισμένο αργότερα.
Για λόγους κοινωνικούς τα ζεύγη - γονείς του αγοριού προσποιήθηκαν ότι ήταν ετεροφυλόφιλοι.

Αν το περιστατικό ερχόταν στη δημοσιότητα, πόσα πάνελ και πόσες εκπομπές θα αφιερώνονταν στο θέμα;

Η ελληνική κοινωνία είναι κοινωνία υποκριτών, που τυπικώς είναι εκδημοκρατισμένη, αλλά επί της ουσίας είναι φασιστική και ρατσιστική, και στις πιο ήπιες μορφές της χλευάζουσα οτιδήποτε ξεφεύγει από τις παραδεδομένες νόρμες.

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Με ελάχιστες εξαιρετικές προσωπικότητες.
-Μια σακαράκα παλιά για κρατική μηχανή.
-Διαλυμένος κοινωνικός ιστός.

Και κάποιες εκαντόταδες άνθρωποι σαν φωτισμένες εξαιρέσεις, φάροι σακλόνητοι. Μέσα σε ωκεανό χαμένων εν τρικυμία.

Αστερόεσσα είπε...

@ Σπίθα, δεν έχω να πω κάτι άλλο.
Στο τέλος πάλι θα πολιτικολογήσω, θα μιλήσω πάλι για φονταμενταλισμό εν Ελλάδι και χωρισμό Κράτους - Εκκλησίας και θα φτάσω να πω ότι όλοι είναι φαφλατάδες, των οποίων η πολιτική και κοινωνική ευαισθησία περιορίζεται σε μερικά χαριτωμένα posts σε ιστολόγια και μπόλικα συνθήματα για πάσης φύσεως Αμαλίες και φακελάκια και κολοκύθια στο πάτερο!

Είδα την πολιτική και κοινωνική ευαισθησία του Έλληνα στις τελευταίες εκλογές! Αφού λοιπόν ο Έλληνας θεωρεί αναξιοπρεπές το γιαούρτωμα και τη ντοματιά στον κάθε Καραγκιόζη κι εξακολουθεί και τον ψηφίζει, με γεια του με χαρά του!

Κι αυτά είναι πταίσματα, μπροστά σε παραδείγματα που δείχνουν το φασισμό του Έλληνα σε όλο του το μεγαλείο.

Όταν δεν ξέρει να ξεχωρίσει δυο γαϊδάρων άχερα ακόμη και αρέσκεται στο ραγιαδισμό και το Χατζατζαρισμό, τι μιλάμε για ισότητα των δύο φύλων και αέρα πατέρα...

Κάποιοι μιλάμε, μόνοι μας τ' ακούμε, αύριο η κάθε κυρία Απαυτούλα θα σπεύσει στα Ινστιτούτα καλλονής για μποτόξ, ο κάθε μαγκάκος θα συνεχίσει να είναι ο πολλά βαρύς Κουταλιανός και η ηγεσία των πολιτικών κομμάτων θα κάνει το καθήκον της παρευρισκόμενη στην Ακολουθία της Κοίμησης στην Τήνο το Δεκαπεντάυγουστο, ανεξαρτήτως του αν το θρησκεύεσθαι είναι μέσα στις προσωπικές αρχές του εκάστοτε επίδοξου ή εν ενεργεία βουλευτή / υπουργού / πρωθυπουργού.

Αστερόεσσα είπε...

Εδώ πρέπει να αρχίσουμε απ' τα βασικά προς εκπαίδευσιν των Ελληνόπουλων με βηματάκια:

-Τι έχει ο μπαμπάκας που δεν το έχει η μανούλα και πού αυτό μπορεί να χρησιμεύσει, με εποπτικά παραδείγματα από τη φύση, μελισσούλες και λουλουδάκια.

-Μετά συνεχίζουμε με το ότι σεξ δεν κάνουμε μόνο για αναπαραγωγή.

-Μετά Κατήχηση και Λειτουργική για το ότι σεξ δε γίνεται επί χρήμασι, αν θες να το απολαμβάνεις.

-Μετά να καθορίσουμε ποιο το ευλογημένο σεξ των παντρεμένων και ποιο το καταραμένο των ανύπαντρων.

Ε, για το διδακτορικό φυλάμε και σεξουαλικές ιδιαιτερότητες.

Πιθανόν κάπου μεταξύ διδακτορικού και μεταδιδακτορικού κύκλου να έρθει και η ώρα να μιλήσουμε και για ισότητα.

Για δικαιώματα στην εργασία και κοινωνικά μορφώματα μιλάμε μετά.

Αν τα μαθήματα τα περάσουμε επιτυχώς ίσως αποκτήσουμε και πολιτική συνείδηση, αλλά δεν είναι ανάγκη να ποντάρουμε στο τελευταίο και όλα μας τα λεφτά στο Χρηματιστήριο.

nuwanda είπε...

το 3, το 5 και 6 το αναφερονται και προσδιοριζουν (σ)την ηθικη. Μα η ηθικη ειναι αυστηρα ατομικο ζητημα, εξω απο κατηγοριοποιησεις. Δεν υπαρχει ηθικο ή ανηθικο ατομο, υπαρχει ατομο του οποιου οι ηθικες αξιες συναδουν ή μη με τις δικες μου ή τις δικες σου κοκ, ετσι δεν ειναι?

κατα τα λοιπα συμφωνω φυσικα, αν και οπως λες ειναι αστειο να συζηταμε τα αυτονοητα

Αστερόεσσα είπε...

@ nuwanda,
Ναι, είναι ατομικό θέμα η ηθική.
Τόσο ατομική όμως που προσδιορίζεται π.χ. ανατομικά; (βλέπε 3). Δεν είναι ο κώδικας αξιών μου αυτός που με κάνει "ηθικό" ή "ανήθικο", αλλά οι ερωτικές μου συνήθειες;
Ή δε σεβόμαστε π.χ. τη φιλία; (=η γυναίκα του φίλου μου, ο άντρας της φίλης μου;)
Εκτός αν βάλουμε άλλες παραμέτρους στο παιχνίδι, όπου το ζεύγος συναποφασίζει να μοιραστεί κάποιες ιδιωτικές του στιγμές κι είναι αυτό κοινή επιθυμία. Θεμιτό για μένα στα πλαίσια του: ό,τι συναποφασίζεται ως κοινή ευχαρίστηση, δεν ποινικοποιείται, όταν τα άτομα είναι ενήλικα και όταν δεν προκαλείται σωματική ή ηθική βλάβη σε κάποιον.

Δε θα έκανα προσωπικά τέτοια ανάρτηση για να ορίσω πράγματα που εξυπακούονται για μένα. Αλλά, βλέπω ταυτόχρονα και πολύ μπέρδεμα παραέξω και πολύ μπλα - μπλα.

Καλωσήλθες! ~☺~

Unknown είπε...

Συμφωνώ σε όλα...Καλημερίζω!

Αστερόεσσα είπε...

Tις καλημέρες μου, Λιλούκο! ~☺~