Ηieronymus Bosch, Ο Τσαρλατάνος (The Conjuror), 1475-1480, Δημοτικό Μουσείο, Saint-Germain-en-Laye
Μαγικά.
Τα μικρά παιδιά διακατέχονται συνήθως απ' την πίστη τους στην παντοδυναμία του μαγικού. Η αγάπη που τους δίνουν οι γονείς τους ριζώνει βαθειά, είναι αυτό το «αφού βρε εγώ σ' αγαπώ, δεν παθαίνεις τίποτα», που επεκτείνεται στην παιδική δεισιδαιμονία: Περπατώ στο πεζοδρόμιο στις πλάκες, προσέχοντας να μην πατήσω τις γραμμές για να εκπληρωθεί η ευχή μου, όποιος περνά τον αυλόγυρο του εγκαταλελειμένου σπιτιού πεθαίνει γιατί είναι στοιχειωμένο, προστατεύω αυτούς που αγαπώ – αν πάψω να τους αγαπώ, παθαίνουν κακό κι άλλα πολλά ων ουκ έστι αριθμός, που ακόμη και η εποχή μας που στερείται τόσο μαγείας και η φαντασία χλευάζεται δεν κατάφερε να ξεριζώσει.
Επεκτείνεται και στους ενήλικες με τη θρησκευτικότητα, το άναμμα ενός κεριού, το τάμα, τις τεχνικές διαλογισμού, τα τελετουργικά εξαγνισμού, τα φυλαχτάρια και τα γούρια.
Των Φώτων γίνεται ο αγιασμός και φεύγουν τα καλλικαντζάρια που μαγαρίζουν τα γλυκά, σπίτια λιβανίζονται για να ξορκίσουν τον Εξαποδώ, ο γρουσούζης φεύγει αν του ρίξεις πάνω του αλάτι κι ο ανεπιθύμητος δεν ξαναπατά, αν οι νοικοκυρές τοποθετήσουν τη σκούπα ανάποδα, η μαύρη γάτα είναι γρουσουζιά αν είναι ξένη και γούρι αν είναι δική σου, η 13η του μηνός είναι μέρα κακή, τα δίσεχτα έτη θεωρείται κακό να παντρεύεσαι...
Μερικές φορές, ακόμη και ο βαθειά σκεπτικιστής, όταν μια σειρά συμπτώσεων επιβεβαιώσει τις δεισιδαιμονίες και τις προλήψεις, θ' αρχίσει να φυλάγεται, μόλις δει ότι αυτές τον αγγίζουν.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Νέα Σμύρνη σ' ένα σπίτι που έφερε τον αριθμό 13. Ο πατέρας μου παντρεύτηκε για δεύτερη φορά στις 13 Ιουλίου 1973. Η μητέρα μου πέθανε Παρασκευή και 13 έτους δίσεκτου, ο πατέρας μου πέθανε φέτος, πάλι έτος δίσεκτο. Η Μικρασιάτισσα γιαγιά πέθανε 29 του Φλεβάρη έτους δίσεκτου, ο Μεσολογγίτης παππούς στις 15 Μάρτη, πάνω στις Ειδούς, ίδια μέρα που δολοφονήθηκε ο Ιούλιος Καίσαρας το 44 π.Χ.
Το 2000 συμμετείχα σ' ένα διαγωνισμό διηγήματος της Ελευθεροτυπίας και ήμουν μέσα στους 13 που ξεχώρισαν. Το διήγημα μιλούσε για το Φρήντριχ Βίλχελμ Χέρσελ που ανακάλυψε τον πλανήτη Ουρανό στις 13 Μάρτη του 1781 και βγήκε σε βιβλίο μαζί με τα υπόλοιπα διηγήματα και τίτλο 13 Νέοι Συγγραφείς.
Σχεδόν αστείο...
Οριγκάμι – Ευχές – Μια Ιστορία από την Ιαπωνία
Οριγκάμι είναι το καλλιτεχνικό δίπλωμα χαρτιού, τέχνη πανάρχαια της Ιαπωνίας. Τα χάρτινα καράβια και οι σαΐτες των παιδικών μας χρόνων είναι κι αυτές οριγκάμι. Ο σκοπός είναι να φτάξεις γεωμετρικές φόρμες, κατά προτίμηση από ένα μόνο χαρτί, χωρίς να χρησιμοποιήσεις κόλλα. Μια παλιά γιαπωνέζικη παράδοση λέει πως αν κάποιος φτιάξει 1000 οριγκάμι και κάνει μια ευχή, τότε η ευχή του πραγματοποιείται.
Χρησιμοποιούνται και στα μαθηματικά στη μελέτη της συμμετρίας.
Η Sadako Sasaki ήταν ένα κορίτσι απ' την Ιαπωνία που γεννήθηκε το 1943 κοντά στη Χιροσίμα και πέθανε το 1955. Διαγνώστηκε ότι έπασχε από λευχαιμία, από τη ραδιενέργεια της βόμβας.
Βάλθηκε λοιπόν να φτιάξει 1000 οριγκάμι με την ευχή να γιατρευτεί. Οι συμμαθητές της στο σχολείο άρχισαν κι αυτοί να φτιάχνουν οριγκάμι για να ξαναβρει η Sadako την υγειά της. Η μικρή πέθανε πριν ολοκληρωθούν τα 1000 οριγκάμι. Ωστόσο, οι συμμαθητές της συνέχισαν να διπλώνουν χαρτιά, τούτη τη φορά για την ειρήνη.
Έμεινε από τότε συνήθειο σχολειά απ' όλο τον κόσμο να στέλνουν στη Χιροσίμα οριγκάμι εις μνήμην του μικρού κοριτσιού στην επέτειο της ρίψης της βόμβας.
Τα μικρά παιδιά διακατέχονται συνήθως απ' την πίστη τους στην παντοδυναμία του μαγικού. Η αγάπη που τους δίνουν οι γονείς τους ριζώνει βαθειά, είναι αυτό το «αφού βρε εγώ σ' αγαπώ, δεν παθαίνεις τίποτα», που επεκτείνεται στην παιδική δεισιδαιμονία: Περπατώ στο πεζοδρόμιο στις πλάκες, προσέχοντας να μην πατήσω τις γραμμές για να εκπληρωθεί η ευχή μου, όποιος περνά τον αυλόγυρο του εγκαταλελειμένου σπιτιού πεθαίνει γιατί είναι στοιχειωμένο, προστατεύω αυτούς που αγαπώ – αν πάψω να τους αγαπώ, παθαίνουν κακό κι άλλα πολλά ων ουκ έστι αριθμός, που ακόμη και η εποχή μας που στερείται τόσο μαγείας και η φαντασία χλευάζεται δεν κατάφερε να ξεριζώσει.
Επεκτείνεται και στους ενήλικες με τη θρησκευτικότητα, το άναμμα ενός κεριού, το τάμα, τις τεχνικές διαλογισμού, τα τελετουργικά εξαγνισμού, τα φυλαχτάρια και τα γούρια.
Των Φώτων γίνεται ο αγιασμός και φεύγουν τα καλλικαντζάρια που μαγαρίζουν τα γλυκά, σπίτια λιβανίζονται για να ξορκίσουν τον Εξαποδώ, ο γρουσούζης φεύγει αν του ρίξεις πάνω του αλάτι κι ο ανεπιθύμητος δεν ξαναπατά, αν οι νοικοκυρές τοποθετήσουν τη σκούπα ανάποδα, η μαύρη γάτα είναι γρουσουζιά αν είναι ξένη και γούρι αν είναι δική σου, η 13η του μηνός είναι μέρα κακή, τα δίσεχτα έτη θεωρείται κακό να παντρεύεσαι...
Μερικές φορές, ακόμη και ο βαθειά σκεπτικιστής, όταν μια σειρά συμπτώσεων επιβεβαιώσει τις δεισιδαιμονίες και τις προλήψεις, θ' αρχίσει να φυλάγεται, μόλις δει ότι αυτές τον αγγίζουν.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Νέα Σμύρνη σ' ένα σπίτι που έφερε τον αριθμό 13. Ο πατέρας μου παντρεύτηκε για δεύτερη φορά στις 13 Ιουλίου 1973. Η μητέρα μου πέθανε Παρασκευή και 13 έτους δίσεκτου, ο πατέρας μου πέθανε φέτος, πάλι έτος δίσεκτο. Η Μικρασιάτισσα γιαγιά πέθανε 29 του Φλεβάρη έτους δίσεκτου, ο Μεσολογγίτης παππούς στις 15 Μάρτη, πάνω στις Ειδούς, ίδια μέρα που δολοφονήθηκε ο Ιούλιος Καίσαρας το 44 π.Χ.
Το 2000 συμμετείχα σ' ένα διαγωνισμό διηγήματος της Ελευθεροτυπίας και ήμουν μέσα στους 13 που ξεχώρισαν. Το διήγημα μιλούσε για το Φρήντριχ Βίλχελμ Χέρσελ που ανακάλυψε τον πλανήτη Ουρανό στις 13 Μάρτη του 1781 και βγήκε σε βιβλίο μαζί με τα υπόλοιπα διηγήματα και τίτλο 13 Νέοι Συγγραφείς.
Σχεδόν αστείο...
Οριγκάμι – Ευχές – Μια Ιστορία από την Ιαπωνία
Οριγκάμι είναι το καλλιτεχνικό δίπλωμα χαρτιού, τέχνη πανάρχαια της Ιαπωνίας. Τα χάρτινα καράβια και οι σαΐτες των παιδικών μας χρόνων είναι κι αυτές οριγκάμι. Ο σκοπός είναι να φτάξεις γεωμετρικές φόρμες, κατά προτίμηση από ένα μόνο χαρτί, χωρίς να χρησιμοποιήσεις κόλλα. Μια παλιά γιαπωνέζικη παράδοση λέει πως αν κάποιος φτιάξει 1000 οριγκάμι και κάνει μια ευχή, τότε η ευχή του πραγματοποιείται.
Χρησιμοποιούνται και στα μαθηματικά στη μελέτη της συμμετρίας.
Η Sadako Sasaki ήταν ένα κορίτσι απ' την Ιαπωνία που γεννήθηκε το 1943 κοντά στη Χιροσίμα και πέθανε το 1955. Διαγνώστηκε ότι έπασχε από λευχαιμία, από τη ραδιενέργεια της βόμβας.
Βάλθηκε λοιπόν να φτιάξει 1000 οριγκάμι με την ευχή να γιατρευτεί. Οι συμμαθητές της στο σχολείο άρχισαν κι αυτοί να φτιάχνουν οριγκάμι για να ξαναβρει η Sadako την υγειά της. Η μικρή πέθανε πριν ολοκληρωθούν τα 1000 οριγκάμι. Ωστόσο, οι συμμαθητές της συνέχισαν να διπλώνουν χαρτιά, τούτη τη φορά για την ειρήνη.
Έμεινε από τότε συνήθειο σχολειά απ' όλο τον κόσμο να στέλνουν στη Χιροσίμα οριγκάμι εις μνήμην του μικρού κοριτσιού στην επέτειο της ρίψης της βόμβας.
M. S. Escher, Απελευθέρωση (Liberation)
Χάρτινες βαρκούλες.
Το καλοκαίρι του 2007 στη Δανία μέσα σε προσωπικά αδιέξοδα βάλθηκα να φτιάχνω κι εγώ οριγκάμι. Χάρτινες βαρκούλες από πολύχρωμα χαρτιά. Μην ξέροντας τι ευχή να βάλω, μιας και όσο προσδιορίζεις αυτά που επιθυμείς, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να τα αποκτήσεις με τα καλά τους – αλλά και τα αρνητικά τους, είπα μόνο μια λέξη: Ελευθερία. Ύστερα δεν έλεγα πια τίποτα. Έφτιαξα 1000 χάρτινες βαρκούλες κι είναι ακόμη στο σπίτι μου στη Δανία σ' ένα καλάθι λυγαριάς.
Ύστερα ήρθε έτος δίσεχτο. Και τώρα πάει να φύγει, αν και ακούγεται ότι το 2009 θα είναι μάλλον δυσοίωνο.
Και μόλις τώρα, προς το τέλος του ανακάλυψα ότι πραγματική ελευθερία είναι να μην επιθυμείς απολύτως τίποτα. Γιατί όσο ο άνθρωπος επιθυμεί, τόσο περισσότερο εγκλωβίζεται στις πεθυμιές του.
Ευχή για το 2009: Καμία. Για να γεμίσει με φως. Γιατί οι πολλές επιθυμίες είναι πολύχρωμες κι όλα τα χρώματα του κόσμου συνθέτουν το μαύρο. Κι αν υπάρξουν στο διάστημα πολλές μαύρες τρύπες, ο χώρος και ο χρόνος θα εγκλωβιστούν. Και δεν κατέχουν πολλοί την τεχνική να βγαίνουν απ' τις μαύρες τρύπες σε παράλληλα σύμπαντα. Οι πραγματικοί μάγοι είναι λιγοστοί κι οι τσαρλατάνοι αυξάνουν.
Το καλοκαίρι του 2007 στη Δανία μέσα σε προσωπικά αδιέξοδα βάλθηκα να φτιάχνω κι εγώ οριγκάμι. Χάρτινες βαρκούλες από πολύχρωμα χαρτιά. Μην ξέροντας τι ευχή να βάλω, μιας και όσο προσδιορίζεις αυτά που επιθυμείς, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να τα αποκτήσεις με τα καλά τους – αλλά και τα αρνητικά τους, είπα μόνο μια λέξη: Ελευθερία. Ύστερα δεν έλεγα πια τίποτα. Έφτιαξα 1000 χάρτινες βαρκούλες κι είναι ακόμη στο σπίτι μου στη Δανία σ' ένα καλάθι λυγαριάς.
Ύστερα ήρθε έτος δίσεχτο. Και τώρα πάει να φύγει, αν και ακούγεται ότι το 2009 θα είναι μάλλον δυσοίωνο.
Και μόλις τώρα, προς το τέλος του ανακάλυψα ότι πραγματική ελευθερία είναι να μην επιθυμείς απολύτως τίποτα. Γιατί όσο ο άνθρωπος επιθυμεί, τόσο περισσότερο εγκλωβίζεται στις πεθυμιές του.
Ευχή για το 2009: Καμία. Για να γεμίσει με φως. Γιατί οι πολλές επιθυμίες είναι πολύχρωμες κι όλα τα χρώματα του κόσμου συνθέτουν το μαύρο. Κι αν υπάρξουν στο διάστημα πολλές μαύρες τρύπες, ο χώρος και ο χρόνος θα εγκλωβιστούν. Και δεν κατέχουν πολλοί την τεχνική να βγαίνουν απ' τις μαύρες τρύπες σε παράλληλα σύμπαντα. Οι πραγματικοί μάγοι είναι λιγοστοί κι οι τσαρλατάνοι αυξάνουν.
© Ελένη Καλλιανέζου, Αθήνα 31 Δεκεμβρίου 2008
14 σχόλια:
καλή χρονια αστερόεσσα, υγεία και περισσότερο γέλιο αυτη τη χρονιά!
Θα παίξω τον αριθμό 13 !!
ΚΑΛΉ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ!
Υγεία και αγάπη για το 2009!
δεν ξέρω πώς θα εμφανιστούν. μα είναι χίλια. και ακόμα ένα. \__||__/. για περισσότερη ελευθερία. και φως. φιλιά πολλά. και ότι έχεις ονειρευτεί να το κάνεις αλήθεια και να σε κάνει ευτυχισμένη.
\__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/ \__||__/
(το 'χα άγχος πριν. δεν εμφανιζόντουσαν όπως ήθελα :))
Παντα λιγοστή
η πραγματική μαγεία
Αστερόεσσα
Έύχομαι Καλή Χρονιά 2009
οπως ΕΣΥ την επιθυμείς
Παραμυθένιες. μαγικές...ΕΥΧΕΣ!!
Καλή χρονιά αγαπητή μου Αστερόεσσα:)
Να μας ταξιδεύεις με τα παραμύθια σου
σε μαγικά μέρη και να μας χαρίζεις παραμυθένεις στιγμές!
υ.γ
Παραμύθι για γριές σουπιές,
πότε θα γράψεις;
:D
Καλή Χρονιά Ελένη.
Το κείμενο γεμάτο ευαισθησία.
Δεν συμφωνώ όμως πως οι πολύχρωμες επιθυμίες δίνουν το μαύρο χρώμα.
Οι επιθυμίες, τα όνειρα, είναι που μας οδηγούν στη ζωή μας.Μην τα αφήνεις.Αυτά είναι η πυξίδα που μας δείχνει το δρόμο.
Εύχομαι αυτή τη χρονιά, οι επιθυμίες σου να έχουν το χρώμα που θέλεις.
Τόξερα πως μας ενώνει ένα είδος "μαγείας"!
Το νούμερο 13 ήταν πάντα το τυχερό μου. Στην τελευταία ανάρτησή μου αναφέρομαι στα "μαγικά" τερτίπια για να πάει καλά η χρονιά.
Η μόνη διαφορά μας (αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή) είναι πως εξακολουθώ να πιστεύω στη μαγεία των "ονείρων".
Ανεξάρτητα αν πιστεύεις ή όχι, καλό μου alien σου εύχομαι να γεμίσει (καλή) μαγεία η ζωή σου το 2009 και να εξακολουθείς να ονειρεύεσαι, αφού το ξέρεις πως στον κόσμο του ονείρου συμπαρασύρεις και εμάς. Γιατί τα όνειρα είναι και αυτά ένα είδος "μαγείας"
2009 φιλιά για υγεία, ευτυχία, επιτυχίες και ειρήνη για όλο τον κόσμο.
Ιερονυμος Εσερ μαγικες εικονες, φοβερες λεξεις νιχιλισμος και ελπιδα σε μια υπεροχη αναρτηση
Καλη χρονια!
@ ria,
Αμήν! Για όλους! Το γέλιο ανεβάζει και τις φερορμόνες! Παράγονται όταν ο άνθρωπος γελά (λένε οι σοφοί, άρα κι εγώ γιατί να αμφισβητήσω τους επαΐοντες;), όταν συνουσιαζόμεθα, όταν γεννάμε κι όταν πεθαίνουμε. Κρατώ τα τρία πρώτα κι αφήνω το τελευταίο απέξω.
Καλή Χρονιά! ~☺~
@ Γεια σου, ρε Σπίθα τζογαδόρε! Παίζεις και τη θύρα 13; Είμαι Παναθηναϊκός από παράδοση! Το τριφύλλι φέρνει και γούρι, αν είναι τετράφυλλο!
@ b|a|s|n\i/a
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪ + ♥
~☺~
@ Maria R.
Όλο δύσκολα μας βάζεις! Μαγκιά σου, γιατί τσιμπάμε στα δύκολα!
Πώς να σε παίξω τώρα; Να σου βάλω κι εγώ δύσκολα; Δε σε φτάνουν αι δυσκολίαι του ανθρωπίνου βίου κουτουλού, κουτουλού;
Καλή Χρονιά, βρε μάγισσα!
@ Σπίθας 2.
Τέτοιες γαλυφιές αμολάς και πέφτει ξερός ο γυναικείος πληθυσμός και σκάει κι ο Ασκάρ απ' τη ζήλεια του.
Υ.Γ. Θα το 'χεις το παραμύθι σου. Ποιος τρελός παίζει χαρτιά μαζί σου, χωρίς να είναι ο Χουντίνι να 'χει και καμιά εκατοστή άσσους στο μανίκι του;
Καλή Χρονιά!
@ Αχ, Ερατώ!
Χίλια δίκια έχεις για την πολυχρωμία, αλλά πες τους κι εσύ να τοποθετούν τα χρώματα καλειδοσκοπικά, γιατί αν εξακολουθούν να τα στοιβάζουν το ένα πάνω στο άλλο, από μουντό ως μαύρο βαθύ του ερέβους, το κόβω να βγαίνει!
Καλή Χρονιά! ~☺~
@ Βρε, Δυοσμαράκι...
Λες να μην πιστεύω στη μαγεία, ε;
Πιστεύω σε βαθμό κακουργήματος. Αυτό μ'έφαγε!
Καλή σου Χρονιά! Κι όσο για την Ειρήνη... κάτσε πρώτα ο κόσμος να συνέλθει λίγο απ' τον ομαδικό του Αβδηρητισμό, γιατί... χανόμαστε!
Δεν άκουσες και το τραγουδάκι (για την Ειρήνη, νομίζω το γράψανε)
"Goodnight, Irene
Goodnight, Irene,
I'll see you in my dream" ? ~☺~
@ Δημήτριε,
Λες αυτός ο πατήρ Ιερώνυμος Έσερ με τα μαγικά του και το νιχιλισμό του να κρύβεται πίσω απ' τον Εφραίμ; Θεός φυλάξοι! Δε θα μείνει όχι ψάρι - ούτε λέπι στις λιμνοθάλασσες! Μαμάκα μου!
Καλή Χρονιά! ~☺~
Καλή χρονιά και χρόνια πολλά, πάντα με υγεία!
Όπως έχω ξαναπεί φίλη αστερόεσσα, το ιστολόγιό σου είναι μια νησίδα ποίησης και μαγείας στον πεζό ωκεανό του ίντερνετ...
άμπρα κατάμπρα και βζζζούνννν όλες οι μαύρες τρύπες να εξαφανιστούν!!!
καλή χρονιά!
να μη χρειαστεί ποτέ ξανά να φτιάξεις χίλιες βαρκούλες!
ό,τι τραβάει η ψυχή σου να το έχεις!
να πιάνουν τα μπουγιούμια σου..!
να είσαι γερή!
όλοι στα πόδια σου!!!
;0)))
Κατ' αρχήν δεν μπορώ να δεχτώ ότι το "νούμερο 2" του χαρεμιού βγήκε 13ο σε διαγωνισμό (έστω και διηγήματος)!
Είμαι άτομο εγωιστικό και ανταγωνιστικό (γνωστά πράγματα) και δεν δέχομαι μύγα στο σπαθί μου!
Τεσπα... θα το αγοράσω το βιβλίο για να διαπιστώσω απλά την αδικία που μου έκαναν!
Μετά την πέρλα στην Οζάκα, τι άλλο να μας πουν τα γιαπωνεζάκια;
@ Ανορθόδοξε,
!
Α
Ι
Ν
Ο
Ρ
Χ
Η
Λ
Α
Κ
(Διαβάζεται ανορθωτική τη δόξη από κάτω προς τα πάνω) ~☺~
@ maika,
To κατά δύναμιν, εξασκούμεθα. Βράζουν τα καζάνια μας με τα μαγικά φίλτρα, ομπρέλα με κεφάλι πάπιας για να βαράω τα ζευγαράκια που ασχημονούν έχω, μου λείπει ένας γάτος που να φαντασιώνεται ότι είναι τενόρος κι ένα μαύρο κοράκι, για να ενισχύει τη φωνή μου, όταν κράζω! (Ευτυχώς στο Ινδιάνικο ωροσκόπιο είμαι κοράκι!) ~☺~
♥ Κ ♥ Α ♥ Λ ♥ Η ♥
♥ Χ ♥ Ρ ♥ Ο ♥ Ν ♥ Ι ♥ Α ♥ ! ♥
@ Άσκαρ... Τσα!
1. Βρε, καλώστο, βρε καλώστο,
πάρε κι ένα ξύλο δώστο!
2. Μέσα στους 13 δε σημαίνει 13ος. Χα! :Ρ
3 α. Δεν ξέρω για πέρλες στην Οσάκα, αυτά τα λες εσύ. Εγώ ξέρω ότι η Οσάκα έχει πολλά πορνοσάιτια και αυξημένη εγκληματικότητα, αλλά καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να περιορίσει τον υπόκοσμο, ότι φημίζεται για την κουζίνα της και για τα θέατρα kabuki και τα κουκλοθέατρα bunraku.
3 β. Έχουν πολλά να μας πουν τα γιαπωνεζάκια:
-χάι κου
-πανέμορφες παραδόσεις και παραμύθια
-ζεν
-θέατρο καμπούκι και νο και μορφές σαν το Σουζούκι και το Νιναγκάουα στο σύγχρονο θέατρο.
-τους τυμπανιστές Kodo
-το ηφαίστειο Φουτζιγιάμα
-υπέροχη φύση
-αυτοπειθαρχία
-Σκηνοθέτες σαν τον Ακίρα Κουροσάβα ή το Ναγκίσα Όσιμα στον κινηματογράφο.
-Συγγραφείς σαν τον Τανιζάκι και τον Καουαμπάτα
-Μην πω και για τον Ιρλανδοέλληνα Λευκάδιο Χερν που το 19ο αιώνα διέσωσε τις Ιαπωνικές παραδόσεις
-Μην πω και για έναν πολιτισμό που χρονολογείται τουλάχιστον από το 30.000 π.Χ.
Εσύ, τι λες; Δε θα έχουν να πουν κι αυτοί κάτι;
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ! Και να διαβάζεις!
Αλλιώς, χαρακίρι! ~☺~
Δημοσίευση σχολίου