έτσι κι εγώ τώρα χειριζόμενος λέξεις
ευαισθητισμός ευαισθησία αισθητισμός
ευαισθησία και αισθητής το ευαίσθητον
ευαισθησιακός ευαιασθησιάζομαι ευαισθησιασμός
ευ και αισθητικός και αισθησιακός
αισθαντικός ίσως
αισθ-ίσως αισθαν-ίσως
αισθ-αδελφέ μου και Εσθήρ απ’ τη Βίβλο
αρχίζει με χειροκροτήματα το ποίημα.
«Εικόνα», Νίκος Καρούζος, Λογική Μεγάλου Σχήματος, εκδ.Ερατώ 1989
Ηieronymus Bosch, O Πειρασμός του Αγίου Αντωνίου, λεπτομέρεια, 1505 – 1506, Μuseu Nacional de Arte Antiga, Λισσαβόνα
Αγαπητέ Νικολάκη,
Καυλός καλείται εις την αρχαίαν ελληνικήν η χάλκινη αιχμή βέλους, επίσης και το στέλεχος βλαστού ενός φυτού. Λατινιστί caulus είναι ο πολιορκητικός κριός.
Άρα, καύλα δεν είναι άλλον τι, πέρα από μία εμπόλεμη διάθεση επίθεσης με εκηβόλα όπλα είτε βούληση εκπόρθησης κάστρου ομού με τας συντονισμένας προσπαθείας πολεμιστών με τον ίδιο σκοπό.
Εύγε, αναφωνούμε και επιδοκιμάζουμε! Με το ένα, με το δύο, με το τρία, με χαρά!
Έστω ότι τον Κριό τον κρατούνε δεκαοχτώ νοματαίοι και βαράνε τις πύλες ενός φρουρίου.
Οι αμυνόμενοι οφείλουν:
1. Σε περίπτωση επίθεσης με βέλη να καλυφθούν με ασπίδες.
2. Σε περίπτωση επίθεσης στο κάστρο με Κριό να ρίξουν καυτό λάδι από τις καταχύστρες στους εκπορθητές.
Τότε γιατί, βρε Νικολή ο καυλωμένος απορεί, όταν ο αμυνόμενος τον ζεματίζει;
Όταν οι επιτιθέμενοι εκπορθούν, συντρώγουν και συμπίουσιν. Όταν οι καυλωμένοι επιτυγχάνουν την άλωσιν του Κάστρου της καύλας ή του εγκαυλισμού των, γιατί δεν αναφωνούν όλοι μαζί χαρωπά «Ζήτω, ολέ, την πήραμε την πόλη!», να το ρίξουν όλοι μαζί στο φαΐ και στο γλεντοκόπι, βρε αδερφέ, πάρεξ βγάζουν ο εις τους οφθαλμούς του άλλου;
Νίκο, Νικολάκη, Νικολή, κάποιο λάκκο έχει η... καύλα!
Πάμε στην περίπτωση του βλαστού. Η ειρηνόφιλος καύλα. Τουτέστιν, καυλώνω σημαίνει ορθώνω με ευφρόσυνον διάθεσιν και τσαχπινιά το βλαστό μου, ως ένα φιλότιμο φυτό την άνοιξη. Συνεπώς, η καύλα εις την περίπτωσιν αυτή σημαίνει θάλλω. Ε, δεν είναι ανάγκη και να με φάνε!
Αλήθεια, αειθαλής δε δύναται να σημαίνει και αείκαυλος;
Ή πάλι όχι; Μπερδεύτηκα, βρε Νικόλα! Πες κάτι, τώρα! Τώρα όμως, γιατί καιγόμαστε!
Σε φιλώ στο κούτελο
Αγλαΐα
© Ελένη Καλλιανέζου, Vejen 20 Ιουλίου 2008 και η Ορθόδοξος Εκκλησία εορτάζει την εις ουρανόν πυρφόρον ανάβασιν του Αγίου ενδόξου προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου.
33 σχόλια:
και ύστερα με κοροϊδεύουν όταν λέω ότι στα μπλογκς μαθαίνεις πολλά!!!
καλημέρα από την ηλιόλουστη και ανεμοδαρμένη αθήνα!
~☺~ Καλημέρα, ☼λουστη και ανεμοδαρμενη Αθήνα ۩ , από την -ηλιοσμεδοντιακαιπολυαέρα Δανία,
όπου κατά Σαίξπηρ, υπάρχει κάτι σάπιο. ♫
αχ, θα γίνω χυδαίος και δεν το θέλω. με ξέρεις εξάλλου, τι εγκρατής που είμαι..
θέλω ανάλυση και για άλλες τέτοιες λέξεις, παρόμοιας "διάθεσης".
ζήτω ο προφήτης ηλίας!
καλησπέρα (για να είμαι και μέσα στο πνεύμα,προαιρετικά μπορείς να τοποθετήσεις ευλαβικά ένα υ, μεταξή του άλφα και του λου στο καλησπέρα, λολ). ορίστε, το είπα, δεν κρατήθηκα!
† Αδερφέ, Τοβένιε592
"Eπέσχεν όμβρον πυρ τρίτον φέρων κάτω,
Σχίζει δε ρείθρον Ηλίας τρέχων άνω.
Δίφρω ανηρπάγης περί εικάδα Ηλία ιππεύ."
Πρόσεχε, τέκνον μου τι ζητάς. Απ' το tovene592 έως το tovene666, ήγουν τον αριθμόν του θηρίου, απέχουν μόλις 74 αριθμοί. Δεν είναι και τόσοι πολλοί τελικώς... ~☺~
Το "αείκαυλος" θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή Ελληνική προσαρμογή για σκευάσματα τύπου Viagra.
~☺~ Ωραία ιδέα! Θα μπορούσε να χρησιμοποιείται και εναλλακτικά με το άσ-καυλος, αν και το δεύτερο σημαίνει επίσης γκάιντα ή τσαμπούνα.
Αλήθεια, Σκωτσέζος που έχει χρησιμοποιήσει Viagra και παίζει γκάιντα, πώς θα μπορούσε να λέγεται άραγε;
Aείκαυλος παίζων τον άσκαυλον καυλοπρεπώς. (?)
Είναι μία ιδέα... ~☺~
Καποιο λάκκο εχει η καύλα !!!
~☺~ Ααααααχ, ναι! Το 'πε και η Αγλαΐα στον Καρούζο...
Ίσως κατά το αειθαλής - αείκαυλος υπάρχει και καυλοβόλος κατά το φυλλοβόλος.
= Αυτός δηλαδή που πετά δώθε - κείθε πολιορκητικούς κριούς, αιχμές βελών και βλαστάρια από άνθη. Τελικά η λέξις καύλα δηλώνει ίσως ότι και το υποκείμενον το οποίο καυλώνει είναι, πέραν από ήρως, και φιλανθής...
☼ Αν δε έχει και λάκκο, ίσως κατάγεται και από τη Σαντορίνη...~☺~
μετά έχει και ανάλυση γιατί μερικοί το αναφωνούν γκαύλα; κατά το γκαμήλα;
:) καλησπέρες πολλές
~☺~ b|a|s|n\i/a, πιθανές ερμηνείες:
1. Είναι συναχωμένοι και δε δύνανται να προφέρουν σωστά τα ουρανικόληκτα σύμφωνα κ, γ, χ.
2. Δεν έχουν ελληνική και λατινική παιδεία.
3. Κάνουν υπερ-χρήση και άλλων λέξεων που άρχονται από γκ, πρβλ: γκλίτσα, γκλάβα, γκολ, γκαγκάν - γκαγκάν, γκορτσιά, γκανιάν, γκοφρέτα, γκαστρώνω, γκαντέμης, γκαρίζω κ. ά.
Προσπαθώ να είμαι όσο γίνεται περισσότερο επιστημονική. Καλησπέρα! ♫
Τα κάστρα που αναμένουν τους πολιορκητές με ορθάνοιχτες τις πύλες δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον στους στρατηλάτες πορθητές.
Από την άλλη πάλι αυτό το απεκαύλιζε τον προύχον του εμβόλου στην πολιορκεία της Θήβας με κάνει πιό συγκαταβατικό.
~☺~ "απεκαύλιζε τον προύχον του εμβόλου";
Το από- είναι στερητικό στο αποκαυλίζω να υποθέσω;
Όχι και η μεγαλύτερη φιλοδοξία των φιλανθών ηρώων εκ Θήρας ορμωμένων...
Μαμάκα μου! Γκραν γκινιόλ!
Πάντως, πέρα από κοτσάνι και αιχμή βέλους, κατά το Επίτομον Λεξικόν της Ελληνικής Γλώσσης του Δημητρίου Σ. Ζαλούχου, έκδοση του 1899 καυλός είναι επίσης:
-η άκρα του δόρατος του εισερχομένου εις την επιδορατίδα
-η λαβή του ξίφους
-το καλάμι των πτερών
-η ουρά των ζώων
Η LivePedia.gr το δίνει και ως β' συνθετικό επιθέτων που φανερώνει ότι η κατάσταση ή ιδιότητα του α' συνθετικού αναφέρεται και προσδιορίζει αυτό που έχει στέλεχος, βλαστό, εξ' ού και ά-καυλος, μεγαλό-καυλος, μονό-καυλος κλπ.
~☺~ Άρα, συνεκδοχικά και σε σχέση με την ουρά των ζώων, εις καυλωμένος = ΚΑΙ ζωόφιλος!
Κουνάει και την ουρά του ζητώντας τα Friskies του...
Άντε δηλαδή αν είναι και εκλεκτικός, τότε ζητάει Proplan και Εucanuba...
Skeftomai to kayto ladi ston kaylomeno.......
kayti anatrixila...
ponos kai idoni...pou legame !...
YG Katallili synexeia apo to proigoymeno post !!...
tetoies analyseis me "anevazoun"
YG2 dystyxos ayti ti stigmi den mporo na sxoliaso peissotero ...oyte ellinika na grapso..sorry ..(eimai gia ligo gia doyleia ektos)
~☺~ Eίναι αυτό που έλεγε και ο tony jakarta:
Πάει καλλιά του ο προύχος του εμβόλου...
~☺~ Aλήθεια, αν πούμε κατά το γνωστόν "Το έχει δίπορτο"
→ To έχει δίκαυλον οδηγούμεθα εις τα εξής συμπεράσματα:
1. Περί απίστου ετεροφυλόφιλης γυνής = Είναι το σχοινιού και του παλουκιού.
2. Περί ομοφυλόφιλης γυνής = χρησιμοποποιεί φαλλόν με δύο ακροφύσια.
3. Περί ετεροφυλόφιλου ανδρός =
η φύσις τον επροίκισε με διφυήν βλαστόν. (Mon Dieu!)
4. Περί ομοφυλοφίλου ανδρός = απιστεί εις τον σύντροφον.
5. Περί ανδρός γενικώς και αορίστως = ενδεχομένως είναι αμφιφυλόφιλος.
6. Περί πολιορκητικού όπλου = Δεν έχει, βρε βλάκα πολιορκητικό κριό, έχει σφεντόνα.
7. Περί ουράς ζώου = ο κάτοχος του pet, πήγε το ζώο σε κομμωτήριο και δοκίμασε κόμμωση αλά Πίπη η Φακιδομύτη.
8. Περί λαβής ξίφους = φτιαγμένη ειδικώς για δίχερους.
9. Περί φυτού = είναι θάμνος
10. Περί πτερού = το πτηνόν έχει έντονη τριχοφυΐα.
Όχι;
Αναρωτιεμαι που χρησιμευει ο κριος οταν τα καστρα ειναι ηδη ορθανοιχτα...
Πανε οι εποχες που τα καστρα ηταν απορθυτα.. τωρα τα καστρα διοργανωνουν εγκαινια, μοιραζουν διαφημηστικα φειγ βολαν και διοργανωνουν open door παρτι.
~☺~ Γεννητοράκι, αμ δε!
Κάθε πόλις βασίζεται στο πολιτικό και όχι στο φυλετικό δίκαιο.
Σε κάθε κοινωνία βεβαίως υπάρχουν πολλά μορφώματα, κάτι που ακόμα προσδίδει στα κάστρα αίγλη.
Εξηγούμαι: Όχι την αίγλη από τη ρομαντική αναπόληση του παρελθόντος με πυργοδέσποινες φέρουσες ζώνες αγνότητος. (Μπλιαχ!)
Αλλά νομίζεις ότι δεν υπάρχουν δεσποσύνες να στείλουν τους ιππότες να σκοτώσουν δράκους, να φέρουν το αθάνατο νερό ή να λύνουν γρίφους; Αν μου δίνανε κι εμένα ευκαιρία στα τελευταία, θα γινόμουνα κι εγώ Jeanne d' Arc και χαλάλι του η πυρά στο τέλος. (Κι όχι για την προσδοκία αγιοποίησης - ποιος σκοτίστηκε για το μετά θάνατον κλέος, ει μη μόνον οι επίγονοι).
Αν τα κάστρα ήταν απόρθητα, ήταν γιατί είχαμε έντονο και αίσθημα ιδιοκτησίας.
Σου αλλάζω τις παραμέτρους και λέω: Πόρτες ανοιχτές. Μέσα στην πόλη υπάρχει ένας λαβύρινθος. Απ' όλους τους διαβάτες και τους επισκέπτες, τις ο γενναίος κι έξυπνος ιππότης να βρει πού είναι ο θησαυρός; Ε, εκεί βρίσκεται και η δεσποσύνη.
Ο Λαβύρινθος του Μίνωα είχε πόρτες ανοιχτές. Ο Θησέας όμως θα ήταν χαμένος από χέρι και θα τον έτρωγε ο Μινώταυρος, αν η Αριάδνη δε του έδινε το μίτο. Πώς το ξεπλήρωσε; Την παράτησε στη Νάξο.
Ο Ιάσονας δεν υπήρχε περίπτωση να πάρει το δέρας χωρίς τη βοήθεια της Μήδειας, η οποία εκουσίως απεκδύθηκε τις θεϊκές της δυνάμεις για έναν ανάξιο. Μετά την είπαν σκληρή και δολοφόνο.
Μέσα στο image making των καιρών υπάρχουν fake κάστρα, κατά το στυλ μιας Χολλυγουντιανής σαπουνόπερας. Αλλά δεν υπάρχουν fake ιππότες; Δέσμιοι κι αυτοί στη λογική του "τι μάρκα θα είναι η πανοπλία μας, για να φαντάζουμε ακαταμάχητοι". Όλο εξάλλου κοστολογούνται. Καπιταλιστικό σύστημα. Αλλά ο καπιταλισμός παράγεται από τη λέξη caput-capitis = λατινιστί το κεφάλι.
Κεφάλαιο και κεφάλι, χωρίς να πληρώσεις κεφαλικό φόρο; Ποιος, σιχτίρ είσαι να φοροδιαφεύγεις χωρίς χαράτσι;
"Κουνήσου, μάγκα
και ριχ' τα φράγκα
τα κάνω όλα εγώ
όπως τα θέλεις
κι όπως γουστάρεις
εγώ είμαι η Φρόσω κι είμαι από χωριό." ♪ ♫
Είμαι ο Πάνας και μ αρέσει να κυνηγώ έγκαυλος νύμφες μέσα στο δάσος γιά να τις βατέψω.
Άμα γίνω σοφός μετά από χρόνια θα μπορούσα να ασχοληθώ με το λύσιμο των εσωτερικών μυστηρίων των γυναικών.
Τώρα η τραγίλα που με διαπερνάει δεν με αφήνει να ασχοληθώ με εσωτερικούς κόσμους και δαιδαλώδεις λαβύρινθους των ψυχών των γυναικών.
Αναφέρομαι όχι μόνο σε μένα αλλά σε όλους τους άνδρες και πιστεύω ότι καταλαβαίνουν τι εννοώ.
Ναι, βρε tony...
Ποιος είπε τ' αντίθετο; Να, έχουμε και σχετικό παραμυθάκι για νεράιδες και τραγιά:
Ο Ανέστης, η Νεράιδα κι η Άσπρη Γίδα
Aν φαντασίωση ενός άνδρα είναι να είναι αείκαυλος, είπε ποτέ κανείς ότι οι περισσότερες γυναίκες δεν την έχουν δει νεράιδες; Και Νεράιδες και Πάνας πάνε πακέτο. Απ' τις πιο δημοφιλείς φιλοδοξίες ενός κοριτσιού για επαγγελματική καριέρα: Το να γίνει νεράιδα. Κι εγώ τέτοια ήθελα να γίνω. Μη βλέπεις που πέρασα από Άλιεν και Ούφο για να προκύψω τέλος Αστερόεσσα και ποιος ξέρει τι ακόμη... ~☺~
Αν θέλετε όμως και αληθινές νεράιδες ή γίδες, ε, κάντε κι εσείς κάτι. Ξύστε εκεί με την οπλή σας το χώμα, οσμιστείτε τον αέρα, ρίχτε κουτουλιές να δούμε ποιος θα είναι και ο γενναίος!
Στη φύση τα αρσενικά μονομαχούν μέχρι θανάτου για τα θηλυκά. Ειδάλλως, where is τραγίλα; Ανταλλάξιμη με ένα ποτό σε μπαρ του Κολωνακίου;
Να ακούσουμε κι εμείς κανένα κλαπακλόπ απ' τ' αλόγατα, κανένα χλιμίντρισμα, να ξέρουμε και σε ποιο έργο παίζουμε, τελοσπάντων... ~☺~
Πάντως, στην περίπτωση που γυνή τινά δέχεται σφοδροτάτη επίθεση καυλωμένου αντρός, αντί να υψώσει ασπίδες ή να ρίψει ζεματιστόν έλαιον, είναι αποτελεσματικότερο να κρούσει με δύναμη ένα κουταλάκι του γλυκού στην ερυθράν κεφαλήν του πολιορκητικού κρυού!
~☺~ Ασκαρδαμυκτί, με γλυκό το κουταλάκι του γλυκού ή άνευ;
Παίζει να είναι και ασημένιο -αντίκα απ' την προίκα μας;
Τι αποτελέσματα επιφέρει ένα κουταλάκι στον προύχον του εμβόλου;
Από εκεί βγήκε και το άσμα:
♪ ♫ "Tι το θες το κουταλάκι
να μου δίνεις το φαρμάκι"; ♪ ♫
Δηλαδή από τα ζεματίσματα, μας προτείνεις φαρμακώματα;
~☺~ Φαντάζομαι δηλαδή κι αυτός που εξέφραζε το παράπονό του στο
"μελαχροινάκι που τον πότισε φαρμάκι, ντίμπι - ντίμπι - ντιμπιντάι"
πρέπει λογικά να εδέχθη σφοδροτάτη επίθεση εις τον ανδρισμό του από τουλάχιστον 16 σετ κοχλιαρίων των 12, ε;
"Και πόσο επιδέξια
ξέρει η σκύλα Ηδυπάθεια
να ζητιανεύει για ένα
κομμάτι πνεύμα
όταν της αρνούνται
ένα κομμάτι κρέας"
Νίτσε
Προσωπικά όσοι αποποιούνται
την λέξη και τις χαρές της
(είτε ανδρας είτε γυναίκα
είτε οτιδήποτε άλλο)
έχουν την αμέριστη συμπάθειά μου
βέβαια πολύ θερμή συζήτηση
για το αθηναικό κλίμα αυτην
την εποχή (38 βαθμούς)
:):):)
Καλημέρα Αστερόεσσα
:):)
~☺~ Μύριαμ... να πεις στο Νίτσε ότι είναι μαρτυριάρης.
Άσε που ο Νίτσε πήρε στο λαιμό του και τον Καζαντζάκη. Αποτέλεσμα: Είδε χαρά η Γαλάτεια, με την Ελένη ήσαντε σαν αδερφάκια.
Τελικά μια Ελένη πάντα χρεώνεται κάτι. Είτε έναν πόλεμο είτε τη φιλοσοφία. Και πάντα στα άκρα, βρε παιδάκι μου...
Σε φιλώ πολύ!
Ακουσα πως μιλάγατε για άσκαυλους για τσαμπούνες και για Ελένες, αλλά μάλλον παράκουσα....
~☺~ Μέσα έπεσες!
Ελένες τσαμπουνά-νε περί (ασ-)ΚΑΥΛΩΝ.
Δημοσίευση σχολίου