Ήταν η εμμονή των εφηβικών μου προτύπων για ηρωίδες της όπερας που πεθαίνουν φυματικές ή κάνουν αιμόπτυση στο δαντελένιο τους μαντήλι. Η άρια της Μιμί απ’ τη Bohème και το ‘Αddio del passato, bei sogni ridenti” της Βιολέττας στην Traviata, της οπερατικής Κυρίας με τις Καμέλιες. Σχεδόν ζήλευα όλες τις ηρωΐδες που πεθαίνουν φυματικές. Η αιμόπτυση στο δαντελένιο μαντήλι μου φάνταζε πολύ chic.
Ας αντιστρέψουμε το πρότυπο. Αντί μιας Alfonsine du Plessis [1] ας πούμε ότι υπάρχει ένας Αλφονσίνος ζιγκολό. Ο Αλφονσίνος μας πάει σε πάρτυ και δεξιώσεις κι είναι πολύ δημοφιλής. Ο Αλφονσίνος γυμνάζεται. Κάνει και body building και είναι κορμάρα. Ο Αλφονσίνος ειδωλοποιείται. Είναι η χίμαιρρα κάθε γυναίκας άνω των 40 και το άπιαστο όνειρο κάθε έφηβης. Οι γυναίκες άνω των 40, που διαθέτουν ταυτόχρονα και οικονομική ευρωστία και την υπομονή να τρώνε όλη τους τη μέρα σε Ινστιτούτα Καλλονής μπροστά στον Αλφονσίνο μας νοιώθουν παντοδύναμες. Ο Αλφονσίνος εξάλλου ενοικιάζεται κατά καιρούς, αυτή είναι η δουλειά του. Οι γυναίκες άνω των 40 πίνουν γάλα τα απογεύματα με τον Αλφονσίνο. Και στους δυο αρέσει το γάλα και είναι χρήσιμο. Ο Αλφονσίνος το πίνει για την ανάπτυξη. Οι γυναίκες άνω των 40 για την οστεοπόρωση.
Ο Αλφονσίνος, στα διαλείμματά του από τις γηραιές παντοδύναμες βγαίνει και με νεαρές, ομοίως παντοδύναμες. Οι νεαρές παντοδύναμες ενδεχομένως να μην έχουν τα χρήματα των κυριών που ενοικιάζουν τον Αλφονσίνο περισσότερο χρόνο- άρα έχουν και περισσότερο χρόνο χρήση, νομή και κατοχή του, αλλά τα νιάτα δίνουν αυτοπεποίθηση. Βγήκαν με τον Αλφονσίνο μας κι αυτός τις έπεισε ότι είναι «πρώτες». Βεβαίως θα ξένιζε οποιονδήποτε ερωτικό σύντροφο, την ύστατη στιγμή του ζευγαρώματος να ακούσει ένα «μωρό μου, είσαι και η δεύτερη ή η 35η!».
Ο Αλφονσίνος είναι και αυτός παντοδύναμος. Ο Αλφονσίνος αρέσει. Ο Αλφονσίνος βγάζει φραγκάκια (διότι είναι και ο πρώτος), η ιστορία του το απέδειξε.
Kαι ποιος άραγε έρχεται πρώτος τελικά σ’ αυτήν την κούρσα της πρωτιάς; Ο Αλφονσίνος, η ώριμη ή η νεαρά;
«Η περίοδος του μεσουρανήματος απαιτεί υπερβολική προφύλαξη» είχα διαβάσει κάπου, θαρρώ στο Ι Τσινγκ. Στο μεσουράνημα ποιου; Του Αλφονσίνου, της ώριμης ή της νεαράς; Ακούγεται σαν την επομένη ημέρα εκλογών. Όλα τα κόμματα «νικούν». Αν όμως ο όντως παντοδύναμος είναι ο Αλφονσίνος, και είναι επιπλέον και φυματικός, το παιχνίδι δυσκολεύει. Γιατί η φυματίωση είναι μεταδιδόμενη ασθένεια και φευ! ιδίως μέσα από το όπλο παντοδυναμίας του Αλφονσίνου.
Υπάρχουν ποιητές που θα έκαναν μούσα τους έναν Αλφονσίνο σήμερα; Πιθανόν, αλλά η φυματίωση είναι στις μέρες μας ιάσιμη και ο κόσμος γέμισε Αλφονσίνους και κάθε λογής παντοδύναμους.
Ας αντιστρέψουμε το πρότυπο. Αντί μιας Alfonsine du Plessis [1] ας πούμε ότι υπάρχει ένας Αλφονσίνος ζιγκολό. Ο Αλφονσίνος μας πάει σε πάρτυ και δεξιώσεις κι είναι πολύ δημοφιλής. Ο Αλφονσίνος γυμνάζεται. Κάνει και body building και είναι κορμάρα. Ο Αλφονσίνος ειδωλοποιείται. Είναι η χίμαιρρα κάθε γυναίκας άνω των 40 και το άπιαστο όνειρο κάθε έφηβης. Οι γυναίκες άνω των 40, που διαθέτουν ταυτόχρονα και οικονομική ευρωστία και την υπομονή να τρώνε όλη τους τη μέρα σε Ινστιτούτα Καλλονής μπροστά στον Αλφονσίνο μας νοιώθουν παντοδύναμες. Ο Αλφονσίνος εξάλλου ενοικιάζεται κατά καιρούς, αυτή είναι η δουλειά του. Οι γυναίκες άνω των 40 πίνουν γάλα τα απογεύματα με τον Αλφονσίνο. Και στους δυο αρέσει το γάλα και είναι χρήσιμο. Ο Αλφονσίνος το πίνει για την ανάπτυξη. Οι γυναίκες άνω των 40 για την οστεοπόρωση.
Ο Αλφονσίνος, στα διαλείμματά του από τις γηραιές παντοδύναμες βγαίνει και με νεαρές, ομοίως παντοδύναμες. Οι νεαρές παντοδύναμες ενδεχομένως να μην έχουν τα χρήματα των κυριών που ενοικιάζουν τον Αλφονσίνο περισσότερο χρόνο- άρα έχουν και περισσότερο χρόνο χρήση, νομή και κατοχή του, αλλά τα νιάτα δίνουν αυτοπεποίθηση. Βγήκαν με τον Αλφονσίνο μας κι αυτός τις έπεισε ότι είναι «πρώτες». Βεβαίως θα ξένιζε οποιονδήποτε ερωτικό σύντροφο, την ύστατη στιγμή του ζευγαρώματος να ακούσει ένα «μωρό μου, είσαι και η δεύτερη ή η 35η!».
Ο Αλφονσίνος είναι και αυτός παντοδύναμος. Ο Αλφονσίνος αρέσει. Ο Αλφονσίνος βγάζει φραγκάκια (διότι είναι και ο πρώτος), η ιστορία του το απέδειξε.
Kαι ποιος άραγε έρχεται πρώτος τελικά σ’ αυτήν την κούρσα της πρωτιάς; Ο Αλφονσίνος, η ώριμη ή η νεαρά;
«Η περίοδος του μεσουρανήματος απαιτεί υπερβολική προφύλαξη» είχα διαβάσει κάπου, θαρρώ στο Ι Τσινγκ. Στο μεσουράνημα ποιου; Του Αλφονσίνου, της ώριμης ή της νεαράς; Ακούγεται σαν την επομένη ημέρα εκλογών. Όλα τα κόμματα «νικούν». Αν όμως ο όντως παντοδύναμος είναι ο Αλφονσίνος, και είναι επιπλέον και φυματικός, το παιχνίδι δυσκολεύει. Γιατί η φυματίωση είναι μεταδιδόμενη ασθένεια και φευ! ιδίως μέσα από το όπλο παντοδυναμίας του Αλφονσίνου.
Υπάρχουν ποιητές που θα έκαναν μούσα τους έναν Αλφονσίνο σήμερα; Πιθανόν, αλλά η φυματίωση είναι στις μέρες μας ιάσιμη και ο κόσμος γέμισε Αλφονσίνους και κάθε λογής παντοδύναμους.
_____________
[1] Αlfonsine du Plessis ήταν το ψευδώνυμο της πραγματικής Κυρίας με τις Καμέλιες, της Marie du Plessis που ενέπνευσε τον Αλέξανδρο Δουμά υιό στο γνωστό του μυθιστόρημα «Η Κυρία με τις Καμέλιες»
© Αστερόεσσα, Vejen 16 Μαΐου 2008
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου